يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

فیلم و گزارش تصویری

مراسم معارفه آیت الله شیخ علیرضا اعرافی به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

IMG12471716

به گزارش میبد آدینه به نقل از “میبدما”، در این مراسم که آیات یزدی، استادی، مقتدایی، خاتمی، بوشهری، اعرافی، غروی، استادی، مدیران مراکز حوزوی و معاونت های حوزه حضور داشتند، از خدمات ۴ ساله آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در کسوت مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور تجلیل و آیت الله علیرضا اعرافی به عنوان مدیر جدید این مرکز معرفی شد.

IMG12470122

IMG12465691

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه به عرض خیرمقدم به حضار پرداخت.

IMG12465766 IMG12471877 IMG12471598 IMG12471716 IMG12472702

آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه در سخنانی اظهار داشت: باید به محورهای اصلی حوزه تکیه کرد و در صورتی که آنها پیش برود، معنای آن پیشرفت است.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری مدیر سابق حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: برخلاف شعار دادن، کار کردن در نهادهایی نظیر حوزه راحت نیست.

آیت الله اعرافی مدیر جدید حوزه های علمیه نیز  با تاکید بر اینکه در سامان دادن و پیشبرد آرمان های حوزه تلاش بسیاری شده است، تصریح کرد: بزرگان برای حوزه زحمات زیادی کشیدند و باید از زحمات دوست عزیز، برادر بزرگوار و مدیر سختکوش و موفق و پرتلاش حوزه آیت الله حسینی بوشهری تقدیر کرد.

IMG12471542

بنده به عنوان یک طلبه ناچیز که مورد اعتماد بزرگان حوزه قرار گرفته ام لازم میدانم که در آغاز تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، طلاب، اساتید، مدیران و شورای عالی حوزه داشته باشم.

IMG12472481

مدیر جدید حوزه های علمیه با اشاره به اینکه بنده به سهم خود شاهد دشواری های کار نسبت به اهداف بلند حوزه های علمیه هستم، ابراز داشت: با عنایت شورای عالی حوزه، جلساتی با اکثر مدیران و معاونان ستادی حوزه برگزار شد و صدها صفحه از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته مطالعه شد و همه کارها بر روی روال درستی که بوده است باید استمرار داشته باشد و در مسائلی که نیاز به تکمیل و اصلاح وجود دارد، تغییرات با رایزنی و همفکری انجام خواهد پذیرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در جلسات به عنوان نقطه های آغازین مطالبی بیان شده است، تصریح کرد: حدود کمتر از یک ماه هم برای هر بخش، توافق با دوستان خواهیم داشت و تغییر مدیران نیز در حد محدود خواهد بود.

IMG12465855

وی افزود: اسناد زیادی تولید شده که معاونان حوزه زحمات زیادی کشیدند و البته جاهایی باید اصلاحاتی صورت گیرد و بخش های زیادی در نیمه راه است که با همت دوستان تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مرجعیت ستون خیمه و رکن اساسی حوزه های علمیه است، تصریح کرد: باید در پرتوی راهنمایی مراجع تقلید و به طور ویژه اندیشه های بلند امام و رهنمودهای رهبری حوزه را صیانت و پیش ببریم.

مدیر جدید حوزه های علمیه افزود: اندیشه های مراجع تقلید برای ما مغتنم است؛ بنده در جلسه ای که خدمت رهبری بودم از توصیف و تمجیدی که ایشان از مراجع فعلی آوردند، شگفت زده شدم.

IMG12470587

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه، مراجع تقلید قله های فکری حوزه هستند، ابراز داشت: ما وامدار امام و شهدا و رهبری هستیم که از موضع بالا رصد می کنند و نسخه می پیچند و راهنمایی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش بزرگ اساتید، نهادهای مهم حوزه و طلاب انقلابی را باید بزرگ دانست، ابراز داشت: اشکال و نقص وجود دارد، اما باید با کاروان نور حرکت کرد و همه تلاش ها را برای پیشبرد امور داشته باشیم.

مدیر جدید حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین خطوط بنیادی حوزه است، ابراز داشت: همه تلاش ها در حوزه باید با گفتمان مترقی انقلاب اسلامی و در تراز حوزه انقلابی باشد؛ حوزه انقلابی باید تولیدکننده فکر برای انقلاب باشد؛ مفهوم حوزه انقلابی فقط شعائر و ظواهر نیست؛ باید انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی تولید شوند و روی جهان اثر بگذارد.

IMG12470233

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز جهان آماده شنیدن پیام های حوزه و انقلاب است، ابراز داشت: حوزه باید نرم افزار فکر انقلاب اسلامی باشد و معاهدات فکری و فراگیر جهان را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی تکیه بر بنیان تفکر تشیع است و باید گام های بلندی داشته باشیم تا در رقابت با اندیشه های دیگر پیروز باشیم.

مدیر جدید حوزه های علمیه با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و حوزه در معرض کینه توزی ها است، ابراز داشت: آسیب های فراوانی ما را تهدید می کند که هوشمندی، وحدت، همراهی و همدلی همه نهادهای حوزه برای صیانت از این دژ استوار ضرورت است.

IMG12472061

آیت الله اعرافی افزود: تحولات علمی و رشته های جدید حوزوی باید سامان بگیرند و به علوم انسانی و عرصه های نو بیشتر پرداخته و برپایه اجتهاد استوار شود.

وی بر لزوم تقویت و بازسازی آداب سنن و سبک های تاریخی حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: نوسازی نباید مبنای قدیمی حوزه را متزلزل کند؛ حوزه از تجارب جدید با رویکرد بومی سازی و گزینش گرا در تحولات استفاده کند و مطالبات رهبری و مراجع را باید مهم بشماریم.

عضو جامعه مدرسین بر لزوم شناخت ایران و جهان و نیازهای عالم تاکید کرد و ابراز داشت: نیازهای جامعه و جهان باید شناسایی و نظام مند شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت از همبستگی و همکاری درون حوزه و میان بخشی و میان نهادها استقبال می کند، ابراز داشت: امروز نیازمند هم افزایی بیشتری در عرصه های داخلی و خارجی هستیم.

IMG12472373

وی تصریح کرد: از پیشنهاد و راهنمایی همه افراد باید استفاده کرد چرا که امروز حوزه ما پر از فکر و اندیشه، طرح و انسان های باقابلیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حوزه استان ها و شهرستان ها باید در جایگاه رفیع و اثرگذار بمانند و شهرها و استان های ما باید پر از عالمان قوی و انقلاب و اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در مرکز مدیریت باید با نگاه درست و منطقی و ناظر به نیازهای درون و جهان باشد.

مدیر جدید حوزه های علمیه افزود: برنامه های سالانه، مصوبات، طرح ها ذخیره توشه راه ما است و البته در تکمیل نظامات همکاری خواهیم داشت.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ما چیزی نیستیم جز اینکه با دست امدادهای الهی، توجه حضرت ولیعصر(عج) و حمایت های بزرگان حوزه بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف حوزه تلاش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدردان زحمات آیت الله حسینی بوشهری خواهیم بود و از وجود ایشان و همه بزرگان بهره مند خواهیم شد.

IMG12472110

خاطرنشان می شود، از ابتدای تشکیل مدیریت متمرکز حوزه های علمیه آیات مومن، استادی، حسینی بوشهری، مقتدایی و مجدد حسینی بوشهری مدیریت  حوزه های علمیه سراسر کشور را عهده دار بوده اند.

دانلود

تبلیغات

Template Design:Dima Group