يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی:
امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، تروریست نامیدن سپاه از سوی ترامپ رئیس‌جمهور بی‌خرد امریکا را به‌شدت محکوم کرد و گفت: هیئت حاکمه امریکا امروز به مصداق روشن خودشان تروریست و تروریست پرورند.

به گزارش میبد آدینه ، حجت‌الاسلام علیرضا حسنی بابیان اینکه سپاه پاسداران که برخاسته از متن مردم و انقلاب و محبوب مردم است؛ با حرکت ناشیانه امریکا نه‌فقط در داخل کشور بین جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و ملت بلکه در میان مردم منطقه محبوب‌تر از گذشته شد.

خطیب جمعه وقت میبد خاطرنشان کرد: اگر می بنید امروز امریکا کارش به‌جایی رسیده است که یک نیروی مدافع کشوری را که در قانون اساسی آمده است؛ خلاف مقررات بین‌الملل، گروه تروریستی می‌نامد به خاطر این است که تاکنون صدمات و ضربه‌های زیادی از دست سپاه خورده است.

وی اظهار داشت: امریکا می‌داند از روز اول که به‌فرمان امام بزرگوار ما سپاه در این کشور تشکیل شد به‌عنوان یک نیروی مدافع انقلاب و ارزش‌های الهی عمل کرده است.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: امریکا می‌بیند چهل سال در هر زمینه‌ای توطئه کرده، فتنه‌های داخلی درست کرده، مشکلات اقتصادی به بار آورده و مسائل امنیتی برای این نظام و ملت ایجاد کرده است؛ همواره سپاه و بسیج در خط مقدم این توطئه‌ها را خنثی و در اوج تحریم‌ها کشور را از واردات بنزین خودکفا کرده و هزاران کیلومتر دورتر از مرزها وارد میدان و داعش را شکست داده است بنابراین آمریکایی‌ها مانند مار زخم‌خورده سپاه‌اند.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه امریکا و اسرائیل بداند سپاه در قلب و جان این مردم جای دارد گفت: سپاه این‌قدر برای ما عزیز است که بنیان‌گذار نظام اسلامی فرمود: ای‌کاش من یک پاسدار بودم و اگر سپاه نبود مملکت نبود بنابراین این یاوه‌گویی‌های امریکا نمی‌تواند سپاه را از مردم و مردم را از سپاه جدا کند.

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به واگذاری سرزمین اشغال‌شده بلندی‌های جولان برخلاف قوانین و مقررات بین اللملی به اسرائیل گفت: این کار زشت نظام امریکا که حتی هم‌پیمانانش هم آن را محکوم کردند برای خوشایند رژیم صهیونیستی بود.

وی تصریح کرد: سرزمینی که متعلق به ملت و کشوری است و در سازمان ملل به رسمیت شناخته‌شده است چگونه می‌توان به فردی که آن را با زور غصب کرده است واگذار کرد؟

امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به خسارت سنگین سیل به هم‌وطنانمان در جنوب و جنوب غربی کشور گفت: با توجه به گستردگی مناطق سیل‌زده و خسارات سنگینی که به بار آمده است باید ملت و دولت هرچه در توان دارند برای رسیدگی و کمک به هم‌وطنان سیل‌زده به میدان بیاورند.

حجت‌الاسلام حسنی با تقدیر از کمک‌های بسیار خوب نیروهای مسلح، ادارات و ارگان‌ها و مردم گفت: با برنامه‌ریزی و حذف برخی از هزینه‌ها باید اولویت اصلی سیل‌زدگان باشند و حتی نذرهایی که مطلق است در مسیر کمک به سیل‌زدگان هزینه شود.

خطیب جمعه موقت میبد بابیان اینکه از طریق پایگاه‌های محلات و مساجد، رقم‌های خوبی از شهرستان میبد به مناطق سیل‌زده کمک شده است افزود: بازهم می‌توان به مردمی که همه زندگی، خانه و محل کسب‌وکارشان را سیل برده است حداکثر کمک را انجام داد تا از آلام و درد آنها کاسته شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید هم گفت: اگر این شعار فراتر از سمینارها و همایش‌ها با برنامه‌ریزی محقق شود و اشتغال و تولید رونق پیدا کند می‌تواند کلید حل رکود در بازار، اقتصاد و بالا بردن ارزش پول ملی در کشور باشد.

امام‌جمعه موقت میبد با تبریک یازدهم شعبان سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان هم گفت: جوانان سرمایه‌های یک کشورند و بر هر موضوعی که ورود پیدا کنند خط‌شکنی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه موتور پیش برنده این انقلاب به‌سوی اهداف عالی شما جوانان هستید افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار دادند؛ دنباله مسیر و تداوم انقلاب که به‌دشواری گذشته نیست باید باهمت و هوشیاری و سرعت عمل جوانان طی شود.

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: مسئولین باید به جوانان متدین و اعتقادی اعتماد کنند و درجاهایی که می‌شود کار را به دست جوانان بسپارند.

وی افزود: جوانانی که انقلاب کردند، ۸ سال دفاع مقدس را اداره کردند و در هر صحنه‌ای وارد شدند موفق عمل کردند شایسته اعتمادند.

امام‌جمعه موقت میبد در پایان با اشاره به تمدید شدن پذیرش حوزه‌های علمیه به خانواده‌ها توصیه کرد: جوانان مستعد، متدین و بااستعداد را در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند تا در آینده به درجات عالی عرفانی و معنوی برسند.

تبلیغات

Template Design:Dima Group