يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام کارگر:
امام جمعه موقت میبد با تأکید بر اینکه در پس این سفرها باید نگران فتنه‌هایی باشیم، افزود: سفیر انگلیس و دولت متبوعش باید بداند هیچ جایی در بین مردم شریف انقلابی و شهیدپرور استان دارالعباده یزد نخواهند داشت و به‌قدری منفور و عنصر ناپاک هستند که هرکس با او مرتبط شود او هم آلوده خواهد شد.

به گزارش میبد آدینه، امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به خبرهای سفر سفیر انگلیس به استان گفت: مردم شریف استان و شهرستان میبد سفر این سفیر انگلیس به استان را محکوم می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمود کارگر بابیان اینکه ما مخالف با تعامل با دنیا نیستیم اما حساب سفیر انگلیس و کشور روباه پیر با دیگر کشورها فرق می‌کند، افزود: جنایاتی که روباه پیر علیه این کشور و این ملت انجام داده قابل‌شمارش نیست یکی از آن در سال ۱۹۱۷ میلادی در جنگ اول جهانی است که نه میلیون نفر یعنی نیمی از جمعیت ایران آن روز به‌واسطه قحطی که انگلیس برای ایران درست کرد از گرسنگی مردند.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: انگلیس همچنین در ۸ سال دفاع مقدس، کمک‌هایی که به صدام کرد خون‌های جوانان ما را در جبهه ریخت که با صدام در این جنایت‌ها شریک است.

در پس سفر سفیر انگلیس باید نگران فتنه‌هایی باشیم

وی تصریح کرد: کار به‌جایی رسیده است که درحالی‌که مردم عزادار سردار سلیمانی بودند و درجاهایی که اغتشاش و تجمع بود و به‌عکس سردار توهین می‌شد سفیر انگلیس حضور پیدا کرد و عکس یادگاری گرفت.

خطیب جمعه میبد گفت: در این فشارهای اقتصادی که برای مردم تحمیل‌شده است؛ دولت انگلیس همراه امریکاست و باید هم مردم شریف استان نسبت به این سفر نامبارک حساس باشند.

وی با تأکید بر اینکه در پس این سفرها باید نگران فتنه‌هایی باشیم، افزود: سفیر انگلیس و دولت متبوعش باید بداند هیچ جایی در بین مردم شریف انقلابی و شهیدپرور استان دارالعباده یزد نخواهند داشت و به‌قدری منفور و عنصر ناپاک هستند که هرکس با او مرتبط شود او هم آلوده خواهد شد و مردم این ارتباط را فراموش نخواهند کرد و مسئولین هم باید حساب‌شده‌تر حساسیت‌های مردم استان را در نظر داشته باشند.

در جنگ اقتصادی هم این ملت ایران است که پیروز خواهد شد

حجت‌الاسلام کارگر، گریزی هم به گرانی‌های افسارگسیخته بازار و مشکل تأمین معیشت مردم زد و با اشاره به بیانات نوروز ۸۶ مقام معظم رهبری گفت: جنگ استکبار علیه ملت ایران، جنگ روانی، اقتصادی و مقابله بااقتداری ملی ملت ایران است؛ بنابراین آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود در این راستا با فعال کردن وزارت خزانه‌داری، تحریم‌های بانکی به اعمال تحریم و تنبیه افراد و نهادها پرداختند.

وی افزود: وزارت خارجه امریکا هم با ارتباط با بازیگران اقتصادی دنیا به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی ایران شد.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: امریکا همچنین سازمان اطلاعاتی سیا را مأمور کرد تا تمام روزنه‌هایی که ایران می‌توانست تحریم‌ها را دور بزند شناسایی کند.

وی بابیان اینکه هدف امریکا از این تحریم‌های ظالمانه، ایجاد اختلال در اقتصاد ایران و در پی آن ناامیدی و نارضایتی مردم، نظام را مجبور به تسلیم کند.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: خوشبختانه در جنگ نظامی حریف ایران نیستند و در جنگ اقتصادی هم به اهداف خود نرسیده است.

حجت‌الاسلام کارگر بابیان اینکه جنگ اقتصادی که امریکا علیه ایران آغاز کرده است، افزود: اگر مردم و مسئولین ما هوشمندانه عمل کنند و روی پایشان بایستند و امید خود را از دست ندهند و تابع فرمان مقام معظم رهبری باشند قطعاً در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد.

وی راه عبور از تحریم‌های اقتصادی امریکا را باور این جنگ و لزوم مقابله همگانی با آن دانست و گفت: ملت و دولت باید بدانند که ما در جنگ اقتصادی با دشمن بسر می‌بریم.

امام‌جمعه موقت میبد کار جهادی و عالمانه؛ بصیرت و آگاهی، مشارکت حداکثری و مردمی سازی اقتصاد را از دیگر راه‌های مبارزه با تحریم‌های اقتصادی خواند و گفت: مسئولین ما هم در هر پست و مقامی باید به فکر راهکارهای اصلی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند.

حجت‌الاسلام محمود کارگر با تبریک روز نیروی انتظامی افزود: امنیت، عدالت و آسایش که امروز در جامعه شاهد آن هستیم مرهون رشادت‌ها و تلاش‌های نیروی انتظامی است.

وی گفت: نیروی انتظامی باید در مقابل این ملت عزیز با عدالت، مروت و ترحم و در مقابل دشمنان و بزهکاران با مخلان جامعه بااقتدار برخورد کند و جامعه را برای آنها ناامن کنند.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به کام مرگ کشیدن مردم جهان از سوی بیماری کرونا گفت: در حال حاضر واکسنی برای مبارزه با کرونا در جهان نیست و راحت‌ترین راه مقابله با این بیماری منحوس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌های اجتماعی است.

خطیب جمعه میبد، ولایت مداری را از ویژگی‌های ملت بزرگ ایران دانست و گفت: متأسفانه برای حفظ سلامتی مردم و زائران امام حسین (ع)، شرایط برای سفر و پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم نیست و مردم می‌توانند امسال زیارت کربلا را از شیوه زیارت از راه دور به‌جای بیاورند.

گرامی داشت دوازدهم مهرماه سالروز عملیات ظفر در سال ۶۶، هجرت امام خمینی ره از عراق به پاریس در سال ۱۳۵۷، چهاردهم مهرماه روز دامپزشکی، سالروز شهادت اویس قرنی در جنگ صفین در سال ۳۸ قمری و روز روستا و عشایر، استقبال مردم عراق از امام پس از تبعید در سال ۱۳۴۴، روز جهانی کودک، بمباران شیمایی شهر سومار توسط رژیم جنایتکار صدام در سال ۶۶، شهادت سردار شهید اسلام و مدافع حرم حسین همدانی در سال ۹۴ و روز اربعین حسینی و ورود جابر بن عبدالله انصاری به کربلا از دیگر مباحث وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

 

تبلیغات

Template Design:Dima Group