يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله اعرافی:
آیت‌الله اعرافی در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به اجرای زیرساخت‌های بهداشت و درمان در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) گفت: با توجه به تجربه کرونا، تدوین سند سلامت در افزایش زیرساخت‌های درمانی باید فراتر از پنج سال دیده شود.

به گزارش میبد آدینه، امام‌جمعه میبد گفت: برای تبدیل‌شدن شهرستان میبد به قطب درمان باید شاخص‌های بهداشت و درمان را در همه ابعاد آنچه علمی و آموزشی و چه زیرساخت‌ها باید بالا برد.

امام‌جمعه میبد بعد بابیان اینکه تکالیف بخش‌های دیگر هم باید در این سند به‌صورت پیوست دیده شود افزود: این سند علاوه بر هم‌خوانی با سند بهداشت باید نقاط هم‌افزایی و تلاقی مشخص در اسناد منعکس باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: بخش‌هایی از درمان مانند مطب، کلینیک و داندان‌سازی و ایمپلنت و غیره هم که در بیمارستان نیست باید در این سند دیده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء موسسه خیرین و منابع پایدار را در این سند خواستار شد و گفت: باید از ظرفیت‌های وقف و حتی داشتن سهام و یا واحد کاشی و سرامیک برای بیمارستان برای تقویت منابع پایدار استفاده کرد.

وی با اظهار تأسف از پیش نرفتن توسعه فضای فیزیکی گفت: توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امسال باید در این سند گام‌به‌گام انجام شود.

آیت‌الله اعرافی ارتباط با پزشکان میبدی در سطح کشور و جهان را موجب تقویت دانش و تعامل بیشتر برای حل بسیاری از مشکلات خواند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه بهداشت بحثش مفصل و کار بهداشت وسیع‌تر و نرم‌افزاری‌تر است گفت: امیدواریم دریکی دو ماه اول سال شاهد سند بلندمدت در این راستا باشیم.

وی بر رسیدگی به پرسنل بهداشت و درمان را هم مهم خواند و افزود: باید امتیازاتی را هم برای پرسنل نه از محل دولتی بلکه از بخش خصوصی در نظر گرفت.

آیت‌الله اعرافی رویکرد پیش‌گیرنده و آگاهی بخشی به مردم را در مقوله سلامت و بهداشت مهم برشمرد.

امام‌جمعه میبد در ادامه هم با تقدیر از شورای تأمین و دست‌اندرکاران اجرای طرح سردار سلیمانی و گروه‌های جهادی گفت: باید برای گزینه‌های سخت در مقابله با کرونا هم آمادگی داشته باشیم و علاوه بر کمک مردم باید صندوق توسعه تعاون اجتماعی هم‌روی پا باشد تا مردم به‌ویژه قشرهای محروم و مستضعف ازنظر معیشت و اقتصاد در سختی قرار نگیرند.

تبلیغات

Template Design:Dima Group