يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام محمد اعرافی:
حجت‌الاسلام اعرافی بی‌توجهی به عفت و حجاب و کشف حجاب در اماکن گردشگری را مصیبت خواند و گفت: امروز مگر قانون ابلاغ نشده است؛ پس چرا بعضی از مسئولین میراث فرهنگی از اصول اسلام و قانون اساسی تخطی می‌کنید؟ اگر حفظ و حراست از ابنیه‌های تاریخی که از سنگ و خشت است، مهم است، مگر معنویت، حفظ عفت و حجاب و غیرت در جامعه دینی جز میراث نیست؟

به گزارش میبد آدینه، حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه سال ۱۴۰۱ با اشاره به شعار امسال رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین گفت: طبق اولویت‌های جامعه امروز ما، اقتصاد ما در اقتصاد مقاومتی، تولید و اعتماد به اقتصاد درونی نهفته است.

امام‌جمعه موقت میبد نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را به‌مثابه جریان سازی فرهنگی در جامعه اسلامی خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب در منظومه فکری و مدیریتی خود که برخاسته از مفاهیم اسلامی و فرهنگ دینی و ارزشی اصیل است؛ اولویت‌های جامعه را بر پایه شعار بیان می‌کند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه تولید در همه عرصه‌های اقتصادی و صنعتی کوچک و بزرگ و خانگی، امر بسیار مقدسی است، گفت: تولید باید به‌عنوان فرهنگ در رگ‌های جامعه اسلامی جریان یابد.

صنعت دانش‌بنیان یعنی ساختن خطوط تولید و ماشین‌سازی

حجت‌الاسلام اعرافی بر دانش‌بنیان بودن در همه بخش‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و صنعتی در حوزه تولید تأکید کرد و بابیان اینکه بین کارخانه و صنعت فرق است گفت: صنعت یعنی ساختن خطوط تولید و ماشین‌سازی واقعی درحالی‌که کارخانه یعنی تولید محصولات؛ بنابراین اینکه خط تولید را از خارج بیاوریم این صنعت واقعی و دانش‌بنیان نیست.

اقتصاد مملکت باید دانش‌بنیان باشد

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه صنعت باید زایش و نوآوری داشته باشد، تصریح کرد: باید اقتصاد مملکت به دست دانشمندان بومی خود و بر پایه دانش‌بنیان شکل و زیرساخت‌های اقتصادی علمی پیش برود تا بتوانیم از زیر بار تحریم‌های ظالمانه و شکننده استکبار رهایی یابیم.

حجت‌الاسلام اعرافی با اشاره به وجود شش هزار و چهارصد شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: بخش اقتصاد و کشاورزی ما که باید غذای کشور فراهم کند بسیار ضعیف است چراکه به خاطر کم‌کاری و ضعف عملکردها و بی‌توجهی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تنها یک درصد نقش دانش‌بنیان داشته است.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: وقتی‌که به ۵ درصد دانش‌بنیان در کشاورزی خود رسیدیم آن‌وقت است که اقتصاد کشاورزی ما می‌تواند بر پایه دانش، تولید و استعدادهای داخلی قرار گیرد.

هدف قرار گرفتن مقر صهیونیست‌ها در عراق از رویدادهای سال ۱۴۰۰

امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به وقایع و رخدادهای سال گذشته در انتخابات، واکسیناسیون عمومی و رویش‌ها و زایش‌ها و نوآوری‌ها در کشور گفت: مهم‌ترین رویدادی که در سال گذشته داشتیم؛ مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی بود و موضع‌گیری نهان و آشکار مقام معظم رهبری در جنگ اوکراین که نتوانستند ایران را درگیر جنگ کنند.

وی هدف قرار دادن مقر تروریستی رژیم صهیونیستی در عمق خاک عراق را یکی دیگر از رویدادهای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: این امر مبارک موضع قدرت صهیونیستی و استکبار را تضعیف کرد درحالی‌که آنها در موضع ضعف هستند اما بعضی از سران دنیای عرب، خودشان را در برابر آنها به ذلت می‌اندازند.

حجت‌الاسلام اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود با قدردانی از همه‌کسانی که در رویش‌ها، نوآوری‌های بزرگ در تولید و صنعت و ارتقاء فرهنگ شهر قدم برداشتند گفت: حرکت ارگان‌ها و نهادها و حوزه و روحانیت در امر فرهنگ و توسعه و بسط فرهنگی شهر امر مبارکی است.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: در بحث خواهرانی که غیورانه فرهنگ‌سازی اسلامی و حفاظت از ارزش‌های اسلامی را در برخی از مناطق گردشگری درپیش گرفته‌اند قدردانی می‌کنیم.

مگر معنویت حفظ عفت و حجاب و غیرت در جامعه دینی جز میراث نیست؟

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه صنعت گردشگری را قبول داریم، گفت: اگر حفظ و حراست از ابنیه‌های تاریخی که از سنگ و خشت است، مهم است، مگر معنویت، حفظ عفت و حجاب و غیرت در جامعه دینی جز میراث نیست؟

حجت‌الاسلام اعرافی بی‌توجهی به عفت و حجاب و کشف حجاب در اماکن گردشگری را مصیبت خواند و گفت: امروز مگر قانون ابلاغ نشده است؛ پس چرا بعضی از مسئولین میراث فرهنگی از اصول اسلام و قانون اساسی تخطی می‌کنید؛ و چرا از بناهایی که از خشت و گل است مأموریت دارید حراست و حفاظت کنید؛ مگر در قانون میراث فرهنگی نیامده است عفت و حجاب را هم رعایت کنید؛ مگر معنویت، حفظ عفت و حجاب و غیرت در جامعه دینی جز میراث نیست ؟ و شنیده می‌شود گفته‌اند شما امور روحانیت را حل کنید ما بحث گردشگری را خودمان حل می‌کنیم!

به هنجارشکنی در اماکن گردشگری اجازه نمی‌دهیم

 امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: ما این اجازه را نمی‌دهیم و با اخطار به این مسئولین و در کنار حمایت از تولید، گردشگری و حفاظت از بناهای تاریخی همه موارد را رصد و جلوی هنجارشکنی در میراث فرهنگی را می‌گیریم.

خطیب جمعه میبد گفت: این بی‌توجهی‌ها و عدم رعایت اصول دینی از دید مردم حزب‌الله و ما مغفول نیست و شورای شهر و شهرداری هم باید به بیلبوردهای تبلیغاتی و مضامین آنها توجه کند چراکه ما این‌قدر ارزش‌های فرهنگی دینی و شهیدان داریم که می‌توان از آنها استفاده کرد و امیدواریم میراث دار و نگاهبان حقیقی از فرهنگ اصیل اسلامی باشیم.

مناسبت‌ها:

حجت‌الاسلام اعرافی سالروز رحلت میرزای شیرازی (شعبان سال ۱۳۱۲ هجری قمری) را گرامی داشت.

امام‌جمعه موقت میبد هشتم فروردین سال ۱۳۵۷ سالروز قیام مردم یزد علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی روز مقابله با طاغوتیان و شهدای آن قیام را گرامی داشت.

خطیب جمعه میبد دهم فروردین سال ۱۳۴۰ هجری شمسی سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله بروجردی را گرامی داشت.

وی یاد و خاطره آیت‌الله ری‌شهری را که خود را وقف اسلام و انقلاب و شیعه کرد و در عرصه‌های مختلف قضاوت و حفاظت‌واطلاعات و حدیث و روایات که میزان الحکمه از اوست را گرامی داشت.

تبلیغات

Template Design:Dima Group